Meer informatie ontvangen?
Onze diensten lijken vanzelfsprekend, dit is een logisch en positief gevolg van de efficiëntie waarmee de zaken opgepakt worden. Bij DGD staat kwaliteit en klanttevredenheid gezamenlijk op nummer één!
31 oktober, 2019
De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag per 1 januari 2020 vastgesteld. Voor werknemers van 21 jaar en ouder geldt het volledige minimumloon. Voor jongere werknemers geldt een leeftijdsafhankelijk percentage van het volledige minimumloon.
| Leeftijd | Staffelpercentage | Per maand | Per week | Per dag |
| 21 jaar en ouder | 100% | € 1.653,60 | € 381,60 | € 76,32 |
| 20 jaar | 80% | € 1.322,90 | € 305,30 | € 61,06 |
| 19 jaar | 60% | € 992,15 | € 228,95 | € 45,79 |
| 18 jaar | 50% | € 826,80 | € 190,80 | € 38,16 |
| 17 jaar | 39,5% | € 653,15 | € 150,75 | € 30,15 |
| 16 jaar | 34,5% | € 570,50 | € 131,65 | € 26,33 |
| 15 jaar | 30% | € 496,10 | € 114,50 | € 22,90 |
Het bruto minimumuurloon is niet alleen afhankelijk van de leeftijd maar ook van het aantal gewerkte uren per week. Per 1 januari 2020 gelden de volgende bedragen.
| Leeftijd | 36 uur per week | 38 uur per week | 40 uur per week |
| 21 jaar en ouder | € 10,60 | € 10,05 | € 9,54 |
| 20 jaar | € 8,49 | € 8,04 | € 7,64 |
| 19 jaar | € 6,36 | € 6,03 | € 5,73 |
| 18 jaar | € 5,30 | € 5,03 | € 4,77 |
| 17 jaar | € 4,19 | € 3,97 | € 3,77 |
| 16 jaar | € 3,66 | € 3,47 | € 3,30 |
| 15 jaar | € 3,19 | € 3,02 | € 2,87 |
Onze diensten lijken vanzelfsprekend, dit is een logisch en positief gevolg van de efficiëntie waarmee de zaken opgepakt worden. Bij DGD staat kwaliteit en klanttevredenheid gezamenlijk op nummer één!