Menu

Bedragen minimumloon en premiepercentages 2017

22 december, 2016

De bedragen van het minimumloon worden ieder half jaar aangepast. Per 1 januari 2017 gelden de volgende bruto bedragen exclusief vakantietoeslag per leeftijdsgroep.Minimumloonleeftijd per maand per week per dag23 jaar en ouder € 1.551,60 € 358,05 € 71,6122 jaar € 1.318,85 € 304,35 € 60,8721 jaar € 1.124,90 € 259,60 € 51,9220 jaar € 954,25 € 220,20 € 44,0419 jaar € 814,60 € 188,00 € 37,6018 jaar € 706,00 € 162,90 € 32,5817 jaar € 612,90 € 141,45 € 28,2916 jaar € 535,30 € 123,55 € 24,7115 jaar € 465,50 € 107,40 € 21,48Voorgestelde maatregelen per 1 juli 2017 Er ligt een voorstel om de wettelijke minimumjeugdlonen te verhogen, voor de eerste keer per 1 juli 2017. Volgens dit voorstel wordt de leeftijd waarop werknemers recht krijgen op het volledige minimumloon dan verlaagd van 23 naar 22 jaarOnderstaande tabel bevat de premiepercentages voor volks- en werknemersverzekeringen per 1 januari 2017.20162017AOW17,9,9%Anw0,6%0,1%Wlz9,65%9,65%WAO/WIA basis (Aof)5,88%6,16%Whk-rekenpremie1,12%1,16%Awf2,44%2,64%Zvw werknemers6,75%6,65%UFO0,78%0,78%Sectorfonds, gemiddeld1,78%1,36%Vervangende sectorpremie2,16%1,77%Werkgeversbijdrage kinderopvang0,5%0,5%Zvw anderen dan werknemers5,5%5,4%Maximum premieloon werknemersverzekeringen€ 52.763€ 53.701 

Ga terug naar het overzicht

Meer informatie ontvangen?

Onze diensten lijken vanzelfsprekend, dit is een logisch en positief gevolg van de efficiëntie waarmee de zaken opgepakt worden. Bij DGD staat kwaliteit en klanttevredenheid gezamenlijk op nummer één!

    [_post_title]